השבוע – ברמז וחרוז -21.11.19 הפתרון


השבוע – ברמז וחרוז -21.11.19 הפתרון

* ילדי ה-" 40" היו מרותקים כשלבת ה -8 צנח הלב מעליית המתח בהפתעה
נושא: מבצע "חגורה שחורה" – אירועים במהלכו:
ה"40" = טווח 40 ק'מ שלא היו לימודים במהלך המבצע,
בת ה- 8... = הילדה בראש"לצ שנפגעה בליבה מפרץ האנדרנלין, כשרצה לתפוס מחסה.
היפוך מלים: צנח/עליית, עליית המתח בהפתעה = פרץ האנדרנלין.

* נודע, שטעות בגובה ובהיקף הנזק בחיקה של משפחה- ליבתה ב עזה מוות והשנאה
הנושא: הפגיעה במשפחה בעזה במהלך המבצע.
"נודע", שטעות.. – סימוך למודיעין מוטעה, בגובה – הפצצה מח"א, היקף הנזק – היפוך מילים: נזק היקפי/נלווה. ב עזה מוות והשנאה – סימוך ומילים הפוכות : "עזה כמוות האהבה."

* ב"פורום", ב"בירה" החמה, הגיעה ההפסקה אחרי "חמסה חמסה" (שאולי עזרה)
הנושא: ‏ירי 2 טילים  ("חמסה חמסה") ע"י חמאס ("חמסה" במיסטיקה, היא קמע בצורת כף יד בעלת חמש אצבעות פרושות, האמור להגן מפני עין הרע על-פי המסורת המוסלמית, שימוש בקמע מוסלמי דווקא נגד ירי אסלאמי..) לב"ש ( הבירה החמה = בירת הנגב, האזור החם בישראל) במהלך הופעה במועדון ה'פורום', שאולי עזרה (השימוש ב"חמסה"..) - אחריה באמת הגיעה הפסקת האש,

* והביטוי השחוק "מחכים לך בסיבוב" ימשיך להחריד שינה כעניין שבשגרה
הנושא: הכרה שכנראה יהיה עוד סבב בעתיד ("מחכים לך בסיבוב")  והמשך השחיקה והחרדות (שגרה = שגרת חירום)

* אם, בארשת פנים בוכייה, קראה קריאה לגלגל את האשמה על האדישים לחשיפה
בנושא: פניית דורית אברהם, אימו של רועי ז"ל (בארשת פנים = פייסבוק) שנהרג (קראה קריאה = קרעה קריעה, סימן לאבלות) כשנסע בקורקינט החשמלי (לגלגל). הקריאה הנרגשת הופנתה לכל אלו שרוכבים חשופים = האדישים לחשיפה.

* מילה שהושרה בקול צעקה ונאלמה בהינף יד ורגל - קיבלה "במה" שלאין ערוך עדיפה
הנושא: הדיון בכל רשתות המדיה על הוצאת המילה פרחה מהשיר, המלווה ריקוד, בפסטיגל. בקול צעקה (= סימוך לשורה בשיר: "בא לי לצעוק: אני פרחה") הינף יד ורגל - בפסטיגל השיר מופיע עם ריקודים, "במה" (= פרסום רב בעיתונים ובמדיה האלקטרונית, שהועיל מאוד לקידום הפסטיגל).

* פורסם "ברשומות" על טעות שיפוט וחוסן הפרקליט נפגע מרשומון על המרקע
הנושא: המתקפה בתקשורת על הכללה של שופטים מכהנים ברשימת התפוצה (כנראה בטעות של חוסר תשומת לב ועדכון הרשימה)  של פניית פרקליט המדינה, שי ניצן, אל פרקליטי מדינה לשעבר בבקשה לתמיכה כנגד המתקפות על הפרקליטות בחקירת תיקי נתניהו.
פורסם ברשומות  (= חוברת רשמית של פרסום חוקים ותקנות, סימוך ל"רשימה" באמצעות אותיות השרש – ר.ש.מ ) טעות בשיפוט ( = רמיזה על אי שימת לב נדרשת, שחובה להוציא מהרשימה שופטים < "בשיפוט") כשבמקביל עלתה כתבתה (רשומון = הצגת זוויות ראיה ופרשנויות שונות לאותן עובדות, שבכתבה זו יוחסו להתנהלותו של שי ניצן) של איילה חסון (= חוסן) בערוץ 13שברובה לא החמיאה לו (=נפגע).

* שאלה: מה חש האשם שהתרשל ופגע אנושות בעזרת כדור שקיפץ מהקרקע?
הנושא: ההחלטה להעמיד את היורה בצעיר האתיופי, סלומון טקה, בהריגה ברשלנות, מכיוון שכיוון לרצפה ורק הנתז פגע למוות בצעיר.
מה חש (= מ"חש - מח' לחקירת שוטרים), התרשל ופגע אנושות ( = להאשים רק ב"הריגה ברשלנות" ), כדור שקיפץ על הקרקע (= נתז הקליע)

* נישאו דברים קשים על השגיאה שבהצגת בן הדוד כגיס לצורך המחשה
‏הנושא: התייחסות הנשיא בפגישה עם נציגי הליכוד, בראשות נתניהו, לנאום האחרון בכנס הליכוד בה קרא לנציגי הרשימה המשותפת, "גייס חמישי".
נישאו (=הנשיא), דברים קשים (= נזיפה) על הצגת (= נאומו בכנס הליכוד) "בן הדוד" (= הערבים, צאצאי ישמעאל, והיהודים, צאצאי יעקב/"ישראל")  כגיס (= סימוך בצליל ל"גייס") , לצורך המחשה(= סימוך בצליל ל"חמישי").

* במעמד עוצמתי, בוטל הפמפום הנמשך על הזכות לשבת על הארץ בבטחה
הנושא: הצהרת פומפאו (= פמפום) שר החוץ של ארה"ב (= עוצמתי = מעצמה) שביטלה את מדיניות ארה'ב (ושל האו"מ ורוב מדינות העולם) בשלילת חוקיות (= הזכות) לשבת על הארץ (= התנחלויות) בבטחה (= הארץ המובטחת).

* בקצה הארץ, המגפיים עדיין הכרחיים לצפיה בשכיות החמדה  בכיכר העיר המדהימה
‏הנושא: ונציה , העיר בקצה הצפוני של איטליה (=קצה ארץ) , שצריך מגפיים (= רמז לכינויה שלאיטליה, "ארץ הגף" בשל צורתה) להתהלך ברחובותיה המוצפים (= סימוך במילה "צפייה" וגם צליל "שכיות / שחיות), "שכיות חמדה" -  הפריטים שבכנסייה המפוארת שנמצאת ב"כיכר  העיר המדהימה" (= כיכר סאן מרקו ,כיכר העיר המרכזית בונציה)

* בן המלוכה, גרם למבוכה כשטען שלא הייתה טיפת זיעה קטינה כשהיה שטוף זימה
‏הנושא: הנסיך  אנדרו, בנה של מלכת אנגליה, אליזבת ה-2 היה ידידו של אפשטיין, המיליונר שניהל רשת של צעירות שנאלצו לקיים יחסי מין עם  ידידיו הרבים, ביניהם מפורסמים רבים. אנדרו הואשם ישירות ע"י אחת מהן, שהיתה בזמנו קטינה ופירטה שהוא ממש הזיע במהלכה. בראיון עיתונאי מביך דחה אנדרו את הטענה בנימוק ש"חלה במחלה של אי הזעה" (= לא היתה טיפת זיעה קטינה) במהלך מלחמת פוקלנד, בין אנגליה לארגנטינה ב- 1982.. שטוף זימה (= ביטוי שמתאר בעל תאווה).

* הכוכבים, כולל אחד מסוים, פתחו את השערים לפני הנוהרים בדגלים וחצוצרות
הנושא: משחק הכדורגל בארץ בין ארגנטינה ואורוגוואי, בו כל כוכבי הנבחרות ( מסוים = סימוך בצליל למסי) פתחו שערים (=הבקיעו גולים) בפני הנוהרים (= גם הצופים שזרמו למגרש וגם פנים נוהרות = מילה לתיאור פנים מאושרות), האוהדים (= באים בדגלים וחצוצרות לעידוד).

* וניקוד מקסימלי צפוי להביא למחירי מינימום משתלמים בכרטוס מושבים בטיסות
הנושא: כרטיס האשראי החדש 'מקס' (=מקסימלי) שהתמורה שהוא מציע ללקוחותיו משימוש בו בצבירת נקודות (=ניקוד) לרכישת כרטיסי טיסה צפוי להגביר התחרות והטבות (=מחירי מינימום, ההיפך ממקסימלי..) בתחום כרטיסי האשראי כולו.

* בשושן - חוסר דלק מלהיט תבערה ובמקביל אין "שגר ושכח".. יש תגובה רמה ותקיפה
‏הנושא: אירן. המחאה ( = תבערה) באיראן (טהראן = שושן הבירה ממגילת אסתר) וירי הטילים ( "שגר ושכח" = ביטוי שמתאר ירי טיל פשוט ללא מנגנון הנחיה, משחק מילים וסימוך שישראל לא שכחה) שירו "משמרות המהפכה" האירניים מתחום סוריה ותגובת ישראל, בתקיפת מטוסינו ( רמה = רמה"ג, תקיפה = מהאויר).

* הגיע "האדון-המורה", שרב לנו ממנו ומחסידיו, שונאי ציון, המקבלים כספים במעטפה..
הנושא: ביקורו בארץ של האדמו'ר (= ר"ת: אדוננו, מורנו ורבנו, "שרב" = רבנו.. ) מסאטמר,
רב לנו = נמאס לנו, שונאי ציון (= על משקל הפוך ל"חובבי ציון"). בביקוריו, כדי שלא יקחו הקצבות למוסדותיהם מהמדינה, הוא מחלק כספים לחסידיו במעטפות אישיות (= רמז לקבלת הכספים לא ראויה וחוקית של אולמרט במעטפות)

* פה אחד, בסיעתה דכל בית ישראל, נקבע שלא תהיה שיבה ל"בסיסם", בהשלמה
הנושא: הצהרת ליברמן (= "פה אחד" כי רק הוא קובע, בחדר הישיבות של הסיעה בכנסת (=  בסיעתה) בפני כל חברי הסיעה ( דכל בית ישראל = ישראל ביתנו) שאין הסכמה על ממשלת אחדות ושהם גם לא יצטרפו לממשלת ימין צרה ( שיבה לבסיסם בהשלמה = על משקל ו"שבו בשלום לבסיסם" = בסיסית הם מפלגה ימנית, השלמה - השלמה שלמרות הכשלון בהשגת האחדות הם לא יחזרו לגוש הימין)

* ולכן - אזלו "כ'חותינו", עכשיו "כ'א" לנפשו (ואולי ימלאו את הס'אה בבחירה מתאימה)
הנושא: סיום הזמן שניתן לנתניהו ולגנץ ( 28 יום לכל אחד) לנסות להקים קואליציה, ומעבר לתקופת 21 יום שמאפשרת ל- 61 ח"כים להמליץ על מועמד.
אזלו (= נגמרו) "כ'חותינו" (= 2 התקופות של 28 הימים, כ"ח = 28), "כ'א" לנפשו (= כ"א = 21 ימים) ימלאו הס"אה (= ס'א =61, מספר הח"כים שיכולים ביחד להמליץ על מועמד לנשיא)

* ואחרי ככלות הכל, בעת צרה שהיתה לזרא ,
בבית אבי חי, חוברה בעוז ההצהרה
שתכליתה לקבוע שבממשלה, נושא ה-מישרה
עשה כחפצו, ללא יראה, עבור תמורה
אך - בהחלט לא סוף פסוק (למרות שכבר יש שני..)
ואולי המנוסה ימשיך ל"מלוך" ולא יהיה שינוי ממשי
הנושא: החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום נגד נתניהו.
הפיסקה מתבססת על מילים מתוך השיר בתפילה של "אדון עולם".
נראה לי, שבסה"כ הרמזים והמילים די פשוטים.
מספר הארות: "בית אבי חי" – מוסד ירושלמי המקדם תוכניות ואירועים המשקפים את התרבות היהודית- ישראלית. "למרות שכבר יש שני.." – גדעון סער, היחידי (כרגע) שהודיע על התמודדות מול נתניהו.

תגובות